Законопроект, що суперечить Конституції України, винесено в сесійну залу

428

На вечірньому пленарному засіданні Парламенту 17 жовтня народні депутати розпочали розгляд у другому читанні законопроекту «Про державні фінансові гарантії надання медичних послуг і лікарських засобів» (№6327). Під час підготовки до другого читання до законопроекту було внесено 893 поправки, що красномовно свідчить про якість документа, підготованого МОЗ. Після двох годин розгляду законопроекту №6327 Голова Верхов­ної Ради Андрій Парубій змушений був закрити засідання Парламенту — подальшу роботу над документом перенесли на 18 жовтня. На момент здачі номера депутати встигли розглянути 248 поправок.

Законопроект №6327 не враховує низки конституційних приписів, а також практики Європейського суду з прав людини щодо якості законів. Саме такий висновок зробило Головне юридичне управління Верховної Ради України, зауваживши, серед іншого, наступні недоліки та ризики законопроекту №6327 у редакції до другого читання:

  • «положення проекту не узгоджуються із нормами Конституції України та Закону України «Про державні цільові програми»;
  • «вважаємо, що пацієнти опиняться в нерівних умовах при отриманні медичних послуг через їх сумнівну якість та можливу відсутність кваліфікованих медичних працівників»;
  • «прийняття цього проекту в поданій до другого читання редакції, на нашу думку, призведе до правових колізій та неповноти правового регулювання відносин у цій сфері»;
  • «наведена редакція законопроекту не тільки не ґрунтується на приписах бюджетного законодавства, а й допускає неоднозначне розуміння самого поняття «програма медичних гарантій»;
  • «законопроект в частині застосування поняття «державні фінансові гарантії» суперечить бюджетному законодавству»;
  • «значна кількість статей проекту містить оціночні поняття чи поняття (правові конструкції), які потребують додаткового уточнення»;
  • «термінологія, пов’язана з тарифами на медичні послуги та лікарські засоби, не відповідає термінології та поняттям, що використовуються у спеціальному законодавстві у сфері ціноутворення»;
  • «неоднозначне розуміння базових категорій у сфері формування тарифів на медичні послуги та лікарські засоби може стати причиною довільних тлумачень правових норм при їх застосуванні та призвести до порушень прав учасників відповідних відносин».

Крім того, що законопроект досить суперечливий, у ньому відсутня стратегія побудови нової системи охорони здоров’я, а наявні лише фрагменти ідей і ознаки прагнення залатати бюджетні діри. «Медична реформа покликана зменшити витрати на здоров’я людини. Це ніяке не покращення, це — маніпуляція. І те, що немає ні нормальної процедури публічного обговорення дуже важливого проекту закону, ні легітимного Міністра охорони здоров’я, — це знущання над медициною і здоров’ям українців», — переконані народні обранці.

За матеріалами офіційного веб-сайту Верховної Ради України

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я