З інтернету до кабінету

293

Лікарі вже розпочали активний пошук можливостей для виходу у всесвітню павутину. Варіантів, здавалося б, багато, але оптимальне рішення знайти непросто, адже більшість із них слід розглядати під девізом: «Скільки платиш — стільки маєш». А якщо бюджет зовсім мізерний?

Давайте мінятися

Усім відомо, що сьогодні пацієнт шукає лікаря або клініку в інтернеті: Google щодня опрацьовує тисячі запитів. Отже, попит є. Як же грамотно організувати пропозицію?

Варіант 1. Лікар бере ініціативу повністю у свої руки й активно, а часом епатажно рекламує себе у соцмережах. У пацієнтів під час прочитання чи розглядання цього «пам’ятника собі» виникає лише одне питання: а чи вистачає в ескулапа часу власне на практику?

Варіант 2. Лікар замовляє власний сайт посереднику. Це дороговартісна послуга. До того ж результат непередбачуваний як з точки зору термінів запуску, так і з огляду на якість та врахування специфіки діяльності. Але і це не головне — запуск сайту, навіть зробленого на совість, ще не гарантує його лідерських позицій у пошукових запитах. Закони інтернет-джунглів жорстокі: коли сайт не підтримувати, то стежки, що ведуть пацієнта з інтернету до кабінету лікаря, поступово «заростають», потік клієнтів з часом вичерпується.

Варіант 3. Замість створення власного сайту лікар вирішує мінімізувати проблеми (і витрати) та стає клієнтом віддаленого сервісу запису пацієнтів. Посередник, отримавши владу над «стежкою», починає брати все більшу плату з лікаря за пацієнта, якого він привів: 10, 20, 30%… Такий підхід дуже обтяжує собівартість медичної послуги і робить лікаря та пацієнта заручниками: або перший має поступитися власним прибутком, або другий — платити все більше.

Наприклад, 103.ua. Натрапивши на такий лінк у мережі, пацієнт природно очікує побачити перелік клінік і медичних послуг. І вони там дійсно є. Однак карта «покриття» викликає розчарування — столичні клініки з їх лікарями представлені надто бідно, про регіони взагалі не варто говорити. Наповнення сторінки кожної конкретної медустанови доволі низьке, незрозумілий комплекс послуг, котрі вони надають, поодинокі відгуки та повна відсутність інформації про лікарів. Спроба розібратися приводить до кнопки «Ви власник?». «Так» — ви йдете далі і бачите… «Хочете працювати в 10 разів ефективніше? Надішліть заявку й отримайте інформацію про (увага!) платні можливості сайту». Ось і відповідь на запитання, чому так мало клінік на його мапі — неплатоспроможним власникам вхід заборонений.

Аналогічна картина і на likarni.com — обрати медзаклад і лікаря можуть лише мешканці Києва. Державні клініки відсутні з тих самих зрозумілих фінансових причин.

На doc.ua наявні приватні клініки навіть Маріуполя, але в кількості трьох одиниць. Так само є й три лікарі, причому два з них однієї спеціальності та з одного медичного центру. Очевидно, клінікам, які хотіли б, аби їх швидше знаходили пацієнти, доведеться розлучитися з грошима.

Не дуже зручним є сервіс віддаленої реєстратури і для пацієнтів. По-перше, їм доводиться вирішувати свої проблеми з оператором, який перебуває в Києві та має приблизне уявлення про послуги і спеціалізацію клініки чи лікаря десь у Харкові. Утім, так само, як і в Києві. Він починає додзвонюватися до медиків, щось там довго з’ясовує, потім з’єднується з пацієнтом…

Такі сервіси обіцяють безкоштовний запис. Але лікар все одно сплатить за направлення пацієнта щойнайменше 100 грн, лише хворий переступить поріг клініки чи кабінету. Потім посередник зажадає звіту по «своєму протеже» і захоче своїх 30%, про які пацієнт може навіть не здогадуватися в разі проведення, наприклад, хірургічного втручання. Це називається прихованою комісією.

Тому більшість лікарів і клінік не погоджуються на співробітництво з такими віддаленими сервісами запису пацієнтів саме з етичних міркувань.

Безкоштовний сир… буває смачним

А ви розглядали пропозиції так званих конструкторів сайтів? Власне вони суттєво спрощують створення самого веб-сайту, адже більшість його блоків — це типові рішення. Ні? Даремно! Їх на сьогодні приблизно 15. Існує 7 головних парамет­рів, за якими оцінюють конструктор сайту:

  • зручність інтерфейсу, тобто користування;
  • інтеграція із сервісами, наприклад, для сплати банківською карткою;
  • SMM та CRM-«дружність»;
  • урахування SEO-оптимізації — без цього просування в інтернеті неможливе;
  • набір дизайнерських рішень, які надають сайту унікальності, отже — впізнаванння;
  • можливість отримувати безпосередньо із сайту замовлення та запитання від пацієнтів;
  • адаптивна верстка сайту, яка уможливлює перегляд його на мобільних пристроях;
  • ціна користування сервісами конструктора сайтів.

Щодо ціни, то деякі навіть обіцяють конструктори безкоштовно. Але перш ніж погодитися, варто з’ясувати, хто здійснюватиме хостинг і технічну підтримку? Хто оновлюватиме програмне забезпечення? Хто відповідатиме за захист? І головне, чи володіють розробники знаннями в такій делікатній галузі, як медицина?

Ми зв’язалися з творцями ресурсів zdorov-info.com.ua та itmed.orgбаза клієнтів яких вражає солідністю: на першому клініки розмістилися на 184 сторінках, на другому на 25 — лікарі! Також вдалося з’ясувати: портали спеціалізовані, тобто медичні. Порадувала інформація про те, що вхід до публічного Реєстру медичних закладів України на zdorov-info.com.ua та користування конструктором для створення власних сайтів на itmed.org дійсно безкоштовні для практикуючих лікарів. Це має бути підтверджено сканамии дипломів, сертифікатів і ліцензій на медичну практику. А от для компаній, які пропонують медичні інструменти й обладнання, а також деякі інші послуги для пацієнтів або для лікарень, що не входять до медичної практики, вхід у спільноту лікарів і пацієнтів — за окрему платню.

Можливості конструктора також передбачають створення нейронних мереж сайтів клінік, виділяючи кожну ключову послугу і зв’язуючи всі сайти в логічні ланцюжки. До того ж кожен із лікарів має доступ до бази професійної інформації та новин (за своєю спеціалізацією), котра постійно оновлюється. Дуже зручно, що лікарі можуть публікувати статті, фото та відео на своїх сайтах. Жодних спеціальних знань у сфері IT не потрібно, обов’язковою умовою є лише наявність особистої електронної пошти.

Зареєструватися й отримати свій it-кабінет з оптимальним набором корисної для роботи інформації (контакти, перелік послуг, графік роботи тощо) кожен лікар може всього за 2 хвилини, а створити свій сайт за певним алгоритмом — за 62 хвилини. Конструктор має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс.

Також на порталі може зареєструватися і пацієнт, який матиме змогу комунікувати зі своїм лікарем у власному віртуальному кабінеті, а це життєво необхідно хронічним хворим. Важливо, що пацієнти зв’язуються з клінікою та лікарем за телефоном, вказаним на сайті, а запити направляють безпосередньо лікарям, яких обрали. Це виключає приховану комісію. У цілому такий підхід допомагає реалізувати право пацієнта на отримання інформації та вільний вибір лікаря і медичного закладу.

Підготувала Олена ЖОГА, «ВЗ»

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я