Українці скаржаться на проблеми «первинки»

505

За даними Урядового контактного центру, національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади, з початку 2019 року на урядовій «гарячій лінії» зареєстровано майже 1500 звернень щодо актуальних проблем первинної медичної допомоги населенню.

Найчастіше заявники повідомляють про відмову закладів охорони здоров’я у підписанні декларації з лікарем, пояснюючи це тим, що медпрацівники вже набрали оптимальну кількість пацієнтів. Незадовільними громадяни також називають порядок оформлення медичних документів, а також рецептів на препарати за урядовою програмою «Доступні ліки». Зафіксовано випадки відмови лікарів у наданні меддопомоги за місцем проживання пацієнтів, ненадання медичної допомоги в комунальних закладах охорони здоров’я, незадовільної організації прийому пацієнтів тощо.

Найбільше звернень надійшло від мешканців Київщини, Харківщини, Дніпропетровщини, Донеччини та м. Київ.

З початку першого етапу реформи охорони здоров’я, коли громадяни України отримали можливість вибрати лікаря первинної медичної допомоги, минув уже рік. 3 квітня 2019 р. Уряд ухвалив постанову, за якою усі заклади, де працюють сімейні лікарі, терапевти і педіатри, що мають контракт з Національною службою здоров’я, працюватимуть за більш ефективною моделлю фінансування «гроші йдуть за пацієнтом». До того ж, МОЗ запровадило електронну систему охорони здоров’я, і лікарі почали виписувати електронні рецепти (наразі за програмою «Доступні ліки»). Наказ МОЗ від 19.03.2019 р. №503 «Про затвердження Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу» гарантує надання безоплатної медичної допомоги за невідкладного стану пацієнтам, навіть якщо вони не підписали декларації з лікарем або потребують допомоги не за місце проживання — під час відрядження або відпустки.

Попри очевидні складнощі, експерти називають реформу системи охорони здоров’я однією з найбільш ефективних, а медицина входить у п’ятірку галузей, де позитивні зміни найпомітніші. А тим часом Уряд нагадує, що отримати відповідь чи роз’яснення можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 цілодобово та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Lifecell.

Джерело: Укрінформ

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я