Типові штатні нормативи відмінено. Що далі?

1941

87733670-e1434569238100-1024x574Відміна Наказу від 23.02.2000 р. №33 «Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров’я» — перше спільне рішення нової міністерської команди. Про це Уляна Супрун повідомила у Facebook. Рішення викликало багато питань і неоднозначних думок фахівців.

Згаданий наказ №33 вимагає додержання медзакладами типових штатних нормативів і щорічного затвердження штатних розписів лікарень у місцевих департаментах охорони здоров’я перед формуванням бюджетів на наступний рік. У. Супрун супроводила повідомлення про його відміну коментарем, у якому більше емоцій, ніж пояснень щодо подальших дій головних лікарів медзакладів і чиновників на місцях: «Потреба у медсестрах була регульована кількістю ліжок, а у прибиральницях — типом підлоги. Саме за «дороговказами», тобто нормативами, мав формуватися штат будь-якого закладу охорони здоров’я протягом останніх 16 років. Від такого штату залежало фінансування закладу. Це відірване від реальності знущання над організацією роботи. Цінність свободи — у самостійному визначенні своїх потреб і формуванні власної команди». За її словами, тепер керівник закладу охорони здоров’я сам визначатиме його структуру, «базуючись на досвіді та здоровому глузді».

Але без відповіді залишаються головні питання:

  • типові штатні нормативи, що були передбачені окремо для обласних, міських, районних, дитячих, інфекційних, туберкульозних та інших лікарень, відмінені взагалі чи готуються оновлені за міжнародними стандартами?
  • яким тепер буде порядок надання бюджетного фінансування, які критерії фігуруватимуть у бюджетному запиті?

До цього додамо, що наказ №33 надавав «право керівникам закладів охорони здоров’я в разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади, не передбачені штатними нормативами, за рахунок посад інших структурних підрозділів у межах фонду оплати праці». Як бути тепер?

Також варто нагадати, що цим наказом були виокремлені медичні галузі, які «при проведенні оптимізації з метою раціонального використання кадрового потенціалу» вважалися пріоритетними, тобто захищеними від скорочень. Наказом вимагалося «надавати пріоритетність первинній медико-профілактичній допомозі, особливо в сільській місцевості, службі екстреної та швидкої медичної допомоги, медичній допомозі дітям і матерям, туберкульозній, психіат­ричній, онкологічній, серцево-судинній, судинно-мозковій службам та боротьбі з ВІЛ-інфекцією/СНІДом». Виходить, тепер можна проводити скорочення персоналу де завгодно й як завгодно, сподіваючись лише на здоровий глузд керівників медзакладів? А якщо здоровий глузд раптом підведе?

Усі ці питання напередодні бюджетних битв вимагають термінових відповідей.

За матеріалами Facebook

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

1 коментар

  1. Отмена действия приказа №33 без замены временными рекомендованными нормативами медицинского и обслуживающего персонала ЛПУ в условиях финансовых проблем -большая профессиональная ошибка руководства МОЗ. Простое не понимание формирование бюджета.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я