ПЕРШОЧЕРГОВІ ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ ЕМД

1558

У Міністерстві охорони здоров’я України відбулося розширене засідання оперативного штабу з питань запровадження Закону «Про екстрену медичну допомогу».
Захід пройшов під головуванням заступника Міністра охорони здоров’я України Олександра Толстанова за участю директора Українського науково-практичного центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф МОЗ Володимира Юрченка, директора департаменту реформ та розвитку медичної допомоги МОЗ Миколи Хобзея, начальника відділу екстреної медичної допомоги та медицини катастроф МОЗ Михайла Стрельникова, запрошених заступника Міністра АР Крим, керівників Держінвестпроекту України та Держспецзв’язку України, заступників начальників управлінь охорони здоров’я облдерж­адміністрацій, м. Києва та Севастополя, які відповідають у своєму регіоні за впровадження закону «Про екстрену медичну допомогу», а також керівників регіональних центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
Як зазначив Олександр Толстанов, наразі, задля успішного реформування системи екстреної медичної допомоги, перед керівниками на місцях стоять кілька першочергових завдань. Одне з них — це належна підготовка приміщень для диспетчерських ЕМД, а саме оперативних залів для диспетчерів і кімнат для розміщення серверів. Також оновлення парку карет «швидкої» за рахунок не лише державного, але й місцевих бюджетів.
Крім того, регіони мають тісно й ефективно співпрацювати із Держінвестпроектом України, адже одним із наступних кроків має стати встановлення у диспетчерських пунктах серверного та комутаційного обладнання, а також дооснащення машин «швидкої» GPS-навігацією. На це, за інформацією Держінвестпроекту, потрібно близько 300 млн грн.
Важливим елементом реформування служби має стати чітка маршрутизація дзвінків ЕМД у регіонах, яка повинна завершитись уже до початку квітня. Визначення Держспецзв’язком України радіочастот для кожної з областей дозволить диспетчерським та бригадам «швидкої» перебувати на безперебійному та оперативному зв’язку. Тож задля пришвидшення роботи фахівці на місцях так само мають бути у тісній співпраці зі зв’язківцями.
За інформацією регіонів, щодоби у кожному з них приймається від 1,5 тисячі до 2,5 тисяч викликів. Наразі загальна цифра по державі становить 1 млн 123 тис. викликів від початку року.
У більшості виїздів, як стверджують керівники на місцях, вдається дотриматись нормативів прибуття швидкої до пацієнта (10 хвилин у містах та 20 — у сільській місцевості). Проте, як зауважують у МОЗ, така інформація є подеколи недостовірною або некоректною. Насправді відсоток доїзду в межах нових нормативів менший за стовідсотковий, як про це звітують регіони. За даними Міністерства, рівень їхнього виконання у місті становить близько 84,6%, а в сільській місцевості — 78,4%.
Саме тому керівництво МОЗ нагадало: нормативи прибуття швидкої допомоги до пацієнта можуть бути перевищені на 10 хвилин з урахуванням метеорологічних умов, сезонних особливостей. Це не означає, що регіони мають подавати неточну інформацію щодо швидкості доїзду до пацієнтів, керівники на місцях натомість повинні подбати про усунення причин такої суттєвої затримки, як от: забезпечення карет «швидкої» пальним; ремонт та розчищення доріг; розвиток інфраструктури населених пунктів, зокрема освітлення вулиць; наявність дороговказів та номерів на будинках.
Учасники засідання обговорили питання можливості звернення до ДАІ України з проханням за потреби розглянути можливість виділення для карет ЕМД окремих дорожніх смуг. МОЗ вкотре наполягло на чіткій звітності регіонів щодо забезпечення бригад ЕМД лікарськими засобами, зокрема наркотичними, і виробами медичного призначення.
Під час засідання було проведено аналіз телефонних звернень на «гарячі лінії», створені у регіонах. Визначено, що там, де роботу налагоджено на високому рівні, наприклад, на Чернігівщині, значно зменшилася кількість скарг населення на роботу служби ЕМД. Адже громадяни мають можливість поставити запитання, які їх хвилюють, точніше сформулювати свою потребу у медичній допомозі.
Однак за увесь час дії «гарячих ліній», за даними МОЗ, на деякі з них не надійшло жодного телефонного дзвінка. Це означає, що роботу із поінформування громадськості, зокрема через ЗМІ, проведено неналежним чином. Тож, за дорученням МОЗ, регіони зобов’язані виправити ситуацію та провести роботу подібну до тієї, що провела Чернігівщина.
Представники Міністерства нагадали колегам, що основні стратегічні моменти реформування екстреної медичної допомоги мають бути завершені до кінця року. Керівництво МОЗ опрацювало надані територіями щорічні плани регіонального розвитку системи ЕМД, затверджені підписами голів ОДА. Вказано на несвоєчасність подання та некоректність форми виконання таких планів більшістю областей. При цьому м. Севастополь досі не надіслав даний план до Міністерства.
Прес-служба МОЗ України

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я