МОЗ пропонує розділити функції керівника медзакладу на управлінські та медичні

1120

Міністерство охорони здоров’я України 30 серпня винесло на громадське обговорення проект Наказу «Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров’я». Документом пропонується розділити адміністративні та медичні функції керівника закладу охорони здоров’я. Зокрема, директор чи генеральний директор виконуватиме винятково управлінські функції й займатиметься адміністративною роботою, а всі медичні функції керівника покладатимуться на медичного директора.

Згідно з проектом такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема в багатьох країнах — членах Європейського Союзу. Із січня 2019 року аналогічний механізм планують запровадити і в Україні.

Документом вносяться такі зміни до Довідника медичних професій:

  • вводиться нова посада — медичний директор;
  • чітко розмежовуються функції директора та медичного директора;
  • запроваджуються критерії для керівників закладів охорони здоров’я національного, обласного та районного рівнів;
  • визначаються освітні вимоги до директора, робота якого не пов’язана з організацією лікувального процесу.

До обов’язків директора чи генерального директора закладу, котрий займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу, належать:

  • організація розробки та забезпечення реалізації довгострокової стратегії розвитку закладу;
  • відповідальність за фінансово-господарські результати діяльності медзакладу;
  • організація формування та моніторингу виконання операційних планів;
  • забезпечення виконання всіх зобов’язань перед державним і місцевим бюджетами, державними позабюджетними соціальними фондами, постачальниками, замовниками та кредиторами;
  • забезпечення виконання господарських і трудових договорів;
  • організація роботи й ефективної взає­модії всіх структурних підрозділів;
  • підвищення ефективності роботи закладу охорони здоров’я, якості та конкурентоспроможності послуг, що надаються;
  • надання медичної допомоги та задоволення потреб замовників і споживачів;
  • ведення переговорів з представниками власника закладу та замовниками щодо виконання планів й умов надання послуг;
  • забезпечення процесу залучення кош­тів на інвестиційні потреби закладу;
  • відбір і призначення працівників на керівні посади закладу;
  • забезпечення професійного розвитку працівників, а також створення безпечних і сприятливих умов праці, додержання вимог законодавства про охорону навколишнього середовища;
  • забезпечення розробки, укладання і виконання колективного договору;
  • здійснення зовнішнього пред­ставницт­ва закладу в адміністративних органах, засобах масової інформації, а також захист майнових інтересів закладу охорони здоров’я в судах, органах державної влади й управління.

До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсній основі може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець. З 2022 року претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково її здобути.

Медичний директор займатиметься лише питаннями медицини, зокрема:

  • розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;
  • організацією надання пацієнторієнтованих послуг;
  • координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров’я;
  • організацію безперервного професійного розвитку медичного персоналу;
  • впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;
  • організацією процесу надання медичної допомоги під час надзвичайних ситуацій;
  • оцінкою якості надання медичної допомоги.

Головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до моменту, коли документ набуде чинності (1 січня 2019 року), працюватимуть за старою моделлю: керуватимуть і адміністративними, і медичними процесами — до терміну, визначеного в договорі. Після завершення терміну його дії головні лікарі зможуть пройти конкурс на посаду як генерального директора, так і медичного директора закладу охорони здоров’я.

За матеріалами офіційного веб-сайту МОЗ України

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я