Костянтин Надутий: Головне – розробити стратегію розвитку галузі

242

Ми продовжуємо ділитися думками представників медичної спільноти про те, чи вдасться новій владі змінити поточну ситуацію в медицині на краще і яких кроків варто від неї чекати у першу чергу. Також ми цікавились, які питання наразі – найважливіші и найпроблемніші для медичної спільноти в Україні. Сьогодні наш спікер – Костянтин Надутий, член координаційної ради Української медичної експертної спільноти

Костянтин Надутий, член координаційної ради Української медичної експертної спільноти
Найперше, чого очікуємо від галузевого Міністерства і його керівників, — комунікації з медичною спільнотою. Вони мають вислухати медиків і головне — почути їхню точку зору та враховувати їхні пропозиції. Цього не було впродовж останніх 4 років, тому особливо актуально сьогодні. Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» має бути замінено на адекватний, бо в чинному багато пробілів, до того ж він не створює умов для вирішення головного питання, яке сьогодні висуває Уряд, — запровадження обов’язкового загальнодержавного медичного страхування. Саме через вади нового Закону Кабінет Міністрів так і не зміг сформувати програму медичних гарантій ані для первинки на 2018-2020 роки, ані для решти видів допомоги на 2020 рік. Згаданий Закон ускладнює цей процес, передусім тому, що порахувати тарифи на всі медичні послуги неможливо в принципі, а тим більше похапцем, як того хотіли.


Без чесної фінансової моделі, де існує баланс (з одного боку — державна політика і фінанси для задоволення потреб громадян, а з іншого — медичний бізнес), страхова модель не спрацює.


Без чесної фінансової моделі, де існує баланс (з одного боку — державна політика і фінанси для задоволення потреб громадян, а з іншого — медичний бізнес), страхова модель не спрацює. У Законі ж не передбачено інших методів фінансування та взаєморозрахунків, окрім фінансування за кожну окрему послугу. Отже, для того щоб запровадження страхування в задек­ларовані стислі терміни стало можливим, мусимо врахувати увесь спектр механізмів фінансування, передусім необхідних для перехідного періоду.


Розвиток медичної галузі: чого очікує медична громадкість від нової влади


Вкрай ризикованою є відсутність системи противаг і балансів, що також не прописано в Законі. Практично всі компетенції управління фінансовою системою передані НСЗУ. А в державі так не має бути. Бо виникає небезпека розбалансування фінансової системи з ризиками для пацієнтів, надавачів послуг і громад, що своєю чергою не сприятиме довірі до влади та її ініціатив у цій сфері (і це вже відбувається).


Останні 4 роки ми всі потерпали через відсутність загальної стратегії розвитку системи охорони здоров’я та й держави в цілому. Тож сьогодні вкрай необхідно визначитися з метою політики охорони здоров’я, баченням майбутнього (концепцією) і на цій основі розробити стратегію розвитку на середньостроковий і довгостроковий періоди


І головне питання: останні 4 роки ми всі потерпали через відсутність загальної стратегії розвитку системи охорони здоров’я та й держави в цілому. Тож сьогодні вкрай необхідно визначитися з метою політики охорони здоров’я, баченням майбутнього (концепцією) і на цій основі розробити стратегію розвитку на середньостроковий і довгостроковий періоди. Бо, як стверджували мудреці Сходу, тактика без стратегії — це лише суєта перед поразкою. Наразі відновлення комунікацій і заяви нової влади в царині охорони здоров’я обнадіюють. Медична і експертна спільноти готові до співпраці у виробленні конструктивних рішень та їх реалізації».

Світлана Тернова, «ВЗ»

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я