Хто врятує лікаря «екстреної»: високі технології перевіряли харківські медики

1727

В рамках презентації у Харкові останніх розробок із застосуванням штучного інтелекту у медицині Global Logic медики міської «екстренки» похвалилися перед колегами власним досвідом застосування інноваційної тривожної кнопки та інших ноу-хау, що рятують життя медпрацівникам та пацієнтам.

Віктор Забашта, директор КЗ «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» м. Харків:

«Я не втомлюватимуся популяризувати «розумну» систему управління та обліку, програмне забезпечення для якої не таке вже й дороге,допоки вона не з`явиться в усіх центрах «швидкої» України. От дивіться: у середньому один диспетчер протягом дня приймає 250-300 викликів, максимум – 400. Час передачі виклику бригаді у 95% випадків складає від 0 секунд (коли виклик ще записується на “103”) до 40 секунд.Для порівняння: норматив передачі виклику бригаді служби “911” в США складає 53 секунди. У середньому приблизно через 7. 5 хвилин карета на місці (по області – 12.5 хвилин).

Віктор Забашта, директор КЗ «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» м. Харків

Щоденно на лінії працює близько 200 автомобілів. Диспетчер у будь-яку хвилину може визначити місце знаходження кожної бригади в області та її навантаження – на величезній електронній мапі вмить загоряється певний значок. І немає значення до якого району належить, та й хворому чи потерпілому абсолютно все одно – яка ближче до місця події, та й приїде».

Виклик прийнятий. Політ нормальний

Система автоматично контролює процес виконання виклику: час виїзду/приїзду на виклик, час перебування на місці виклику, час виїзду/приїзду до лікувального закладу, час перебування в лікувальному закладі, загальний час виконання виклику. Якщо встановлені часові норми бригада не виконує, то отримує автоматичне голосове попередження. Окрім того, на екрані є спливаючі вікна, де коротко описаний стан людини, для якої викликають швидку. Автоматично контролюються технологічні зупинки бригади, заправка і ремонт автомобіля, поповнення запасу медикаментів тощо. Система також веде адресну базу, яка вже складає більше ніж 170 тисяч адрес по Харківський області.

Зараз проводяться випробування web-сторінки та мобільного додатку до смартфонів з функціями виклику екстреної допомоги, визначення і передачі координат до диспетчерської “103”. Це пришвидшить прийом викликів. Система також приймає виклики від людей з вадами слуху та мови у вигляді SMS повідомлень.

Тайна кнопки

На жаль, далеко не в усіх регіонах України лікарі «екстреної» відчувають себе захищеними. А от харківчанам пощастило – в будь-який момент можна натиснути кнопку і приїдуть рятівники. Адже ж ми пам`ятаємо: на всіх моніторах центральної диспетчерської з`являється інформація про те, за якою адресою знаходиться бригада. Одна тривожна кнопка в кареті, інша – у старшого бригади. Де вона знаходиться, зрозуміло, не повідомляється, аби зловмисники не змогли її забрати.

 «Останній випадок: підібрали п`яного, поклали у карету, – розповідає Віктор Забашта, – обшукувати не стали – вирішили це зробити у приймальному передпокої у присутності свідків. Аж раптом він дістав ножа і почав погрожувати. Натиснули кнопку, він почав тікати, охорона його наздогнала і передала поліції, що приїхала вже згодом. Але до такого намагаємося не доводити, робимо все, аби убезпечити себе на стадії дзвоника-виклику на 103. Якщо диспетчер чує, що на тлі крики, гомін та сварка, одночасно їдемо туди вже з поліцією. Також, якщо бригада відчула небезпеку, кнопка тиснеться без роздумів, не дочікуючись ексцесу».

Олена Жога, ВЗ

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я