Світовий досвід боротьби з корупцією

1053

15347_1Лікарі й академіки Австралії запустили нову інформаційну кампанію під назвою No Advertising Please («Будь ласка, тільки без реклами»), націлившись на боротьбу з нав’язуванням препаратів спеціалістам сфери охорони здоров’я через медпредставників, які представляють інтереси фармкомпаній.

Річний обіг фармацевтичного ринку Австралії складає 23 млрд доларів. Більша частина бюджету припадає на маркетингові витрати, в тому числі — забезпечення роботи торгових агентів виробника препаратів чи медичного обладнання.

Вже давно існують побоювання, що фармкомпанії впливають на лікарів у відношенні призначення того чи іншого препарату. Це призводить до того, що пацієнт отримує лікарські засоби, яких він взагалі не потребує. Також пацієнт може отримувати певний ряд брендів у рамках призначеної терапії. Ця кампанія закликає лікарів загальної практики відмовитися від спілкування з представниками фармкомпаній, які займаються просуванням препаратів.

Хоча Асоціація лікарів Австралії і виз­нає певну роль фармкомпаній у розвитку медичної освіти й науки, учасник кампанії Джастін Колеман наполягає на тому, щоб медики повністю відмовилися від спілкування з агентами, адже «представники фармацевтичних компаній займаються маркетингом», а лікарі повинні приймати рішення на основі протоколів лікування, а не продуманої маркетингової стратегії виробників препаратів. Доктор Джефф Спрінг додає: «Лікарі, які спілкувалися з агентами більше двох разів, починали прописувати рекламований лікарський засіб».

А от представник Асоціації лікарів Авст­ралії доктор Брайан Мортон сказав, що йому нещодавно довелося спілкуватися з торговими агентами в його клініці в Сіднеї і він вважає кампанію «Будь ласка, тільки без рек­лами» — «даремним задумом», оскільки фармкомпанії є джерелом корисної інформації. Але чи об’єктивна ця інформація?

Колишні торгові агенти зізнаються, що вони не повинні говорити про можливі побічні ефекти терапії. Вони заявляють, що на початку кожного кварталу їм ставили завдання відносно збільшення продажів препаратів. А один із простих та ефективних шляхів досягнення цієї мети — спілкування з лікарями.

За матеріалами австралійського каналу ABC News

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я