Тернопільщина: Якість оцінять пацієнти

Волинь: За госпітальний округ борються всім миром
24/03/2017
Київщина: Поліклініка без черг — нова реальність
24/03/2017

Тернопільщина: Якість оцінять пацієнти

TelemedicineУ медичних закладах Тернополя триває впровадження IT-технологій. «Електронну реєстратуру» мешканці міста вже оцінили — тепер можуть без зайвого клопоту та черг записатися на прийом до сімейного лікаря. Наступною інновацією є впровадження в лікарнях Тернополя системи оцінки якості надання медичних послуг. 

vz-11-12_2017_stranytsa_18_yzobrazhenye_0001Ростислав ЛЕВЧУК, начальник відділу охорони здоров’я та медичного забезпечення Тернопільської міської ради
Проект, над яким ми працювали більше року, має на меті поліпшення сервісу в поліклінічних підрозділах та амбулаторіях загальної практики-сімейної медицини. Ми хочемо створити зручну в користуванні сучасну програму, завдяки якій керівництво медичних закладів зможе виявити проблеми обслуговування пацієнтів та швидко зреагувати на них. Оцінюючи отримані результати, керівники тепер бачитимуть динаміку змін, відтак зможуть ухвалювати необхідні рішення. Запровадження такого виду медичного сервісу в державних лікувальних установах Тернополя відбудеться вперше в Україні. Цей проект є соціальним, і представники компанії MagneticOneMunicipal Technologies запевнили нас, що в користування тернополянам вони надають його безкоштовно.

Як працює система? На дверях кабінетів фахівців медичних закладів розміщують табличку із запитаннями, чи є в пацієнта зауваження до якості обслуговування, та пропозицією висловити їх. Коли відвідувач має що повідомити, то він може скористатися QR-кодом або надіслати SMS за вказаним номером. Отриману інформацію — дата, час, зак­лад і лікар, яких оцінюють, — пересилають керівництву установи. Програма фіксує сигнали від незадоволених клієнтів, динаміку в певній точці обслуговування (кабінет та відділення) тощо.

Розробники проекту передбачили в програмі й процедуру блокування номера. Це потрібно в тому випадку, коли з одного і того самого телефонного номера надходить більше одного повідомлення.

Отримана інформація надаватиметься лише для внутрішнього користування. Керівники медичних закладів зможуть отримати доступ до неї з будь-яких місця та пристрою.


vz-11-12_2017_stranytsa_18_yzobrazhenye_0004Микола МЕДВІДЬ, головний лікар Тернопільського міського комунального закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги»
На мій погляд, така система є гарним інструментом для оцінки як роботи окремого працівника, так і ефективності діяльності персоналу загалом у закладах первинної медичної допомоги. Добре було б відстежувати й позитивні оцінки, бо ми чомусь орієнтовані лише на незадоволених пацієнтів. Але є й ті, які мають нейтральну позицію, чи навпаки — хочуть вис­ловити свою вдячність лікарю, і це також важливо знати керівництву лікувального закладу.


vz-11-12_2017_stranytsa_18_yzobrazhenye_0002Юрій ЛАЗАРЧУК, головний лікар комунального некомерційного підприємства «Міська комунальна лікарня №3» Тернопільської міської ради
Запровадження цієї системи не варто розглядати як оцінювання якості надання медичних послуг, бо насправді це оцінювання роботи медперсоналу. Узагалі ж проект покликаний поліпшити адміністрування в лікувальному закладі — керівництво відтепер зможе відслідкувати, які проблеми виникають у конкретних лікарів.

Для того аби проаналізувати діяльність фахівця, потрібний так званий базовий пакет даних, тобто результати, зібрані протягом 3-6 місяців, завдяки чому вдасться побачити, скільки було звернень, як оцінювали пацієнти роботу певного лікаря чи відділення. Такий спосіб дасть змогу відстежувати погіршення процесу надання медичної допомоги. Якщо збільшиться кількість негативних відгуків, зможемо шукати і з’ясовувати причину їх виникнення. Ми не відмовляємося зап­ровадити цей проект у нашій лікарні, але хочу наголосити: аналізуватимемо діяльність медпрацівників все-таки за критеріями сервісного обслуговування.


vz-11-12_2017_stranytsa_18_yzobrazhenye_0003Ярослав ЧАЙКІВСЬКИЙ, головний лікар Тернопільської міської комунальної лікарні швидкої допомоги
Ця ідея цікава з точки зору адміністративної діяльності головного лікаря медзакладу, і я її цілком підтримую. Впровадження контролю якості надання меддопомоги в поліклінічних підрозділах та амбулаторіях загальної практики-сімейної медицини допоможе оцінити, як ставляться лікарі до пацієнтів, до кого зі спеціалістів збирається черга, а кому «не вистачає» хворих.

Коли ми обговорювали це питання за «круг­лим столом» у міській раді, я висловлював свою позицію та застороги з цього приводу, бо всім відомо, як нелегко сьогодні виживати медичним закладам, тому не завжди думка пацієнта може бути об’єктивною.

Таке нововведення має свої плюси, хоча не поз­бавлене й мінусів, але впроваджувати його є резон хоча б тому, що моніторинг дасть можливість керівнику медустанови проаналізувати діяльність і визначити рівень затребуваності кожного фахівця зокрема. Вважаю, що такий проект міг би бути результативнішим за умови впровадження страхової медицини, коли лікарня зможе надати весь спектр медичних послуг.

Лариса ЛУКАЩУК, спеціально для «ВЗ», м. Тернопіль

Схожі зматеріали

Залиште коментар