Суд скасував реорганізацію ДСЕС. Що далі?

1083

court8 лютого 2016 року Київський апеляційний адміністративний суд (далі — КААС) визнав протиправним та скасував абзац 2 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 р. №442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» (далі — Постанова №442) у частині реорганізації Державної санітарно-епідеміологічної служби (ДСЕС) України шляхом її приєднання до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Таким чином суд задовольнив апеляційну скаргу Професійної спілки працівників охорони здоров’я України та осіб, які приєдналися до неї (див. статтю «Справа ДСЕС: правий той у кого більше прав?», «ВЗ» №5-6 від 05.02.2016 р.), до Кабінету Міністрів України.

З моменту звернення до суду (з грудня 2014 року) цю справу колегіально розглядали 18 суддів усіх трьох інстанцій адміністративних судів, і лише з другої спроби КААС прийняв рішення, яке має зупинити подальше знищення служби. Однак, за словами заступника Голови з правової роботи Донецької обласної організації Профспілки працівників охорони здоров’я України, адвоката Сергія Маловичка, такий вердикт навряд чи спокійно сприймуть «уражені вірусом «реформи заради реформ». Оскільки суд відклав на п’ять днів підготовку повного тексту свого рішення (через складність справи), юридично це дає змогу відповідачу скористатися правом на подання касаційної скарги — до кінця лютого. Утім, рішення КААС набуло чинності з моменту проголошення, тож ймовірність відкриття провадження судом касаційної інстанції мізерна. Та й зміст цієї шеститомної справи до того не спонукає — у ній немає жодного документа, який давав би підстави піддати сумніву законність постанови КААС. Більше того, незмінна позиція МОЗ України та ДСЕС щодо підтримки позовних вимог Профспілки додає ще більше впевненості у таких висновках. Єдине питання, яке залишається без відповіді: чому в Україні можна приймати подібні «реформаторські» рішення без консультацій із соціальними партнерами, громадськістю, ДСЕС і МОЗ? Так, авторам руйнування ДСЕС не вдалося втілити всі свої наміри, але ж частина їх була реалізована, тож на сьогодні, після ухвалення вже згаданого судового рішення, влада має терміново внести зміни до відповідних нормативно-правових актів.

По-перше, з абзацу 2 пункту 1 Постанови №442 потрібно видалити Державну санітарно-епідеміологічну службу і внести її до розділу ІІ «Центральні органи виконавчої влади» Схеми спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Кабінету Міністрів України, затвердженої цією ж постановою. По-друге, до Граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади (додаток 1 до Постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 р. №85 «Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів») потрібно повернути позиції ДСЕС України, які були вилучені Постановою Уряду від 23.09.2015 р. №749.

По-третє, внести зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» у частині фінансування ДСЕС України. І це далеко не повний перелік того, що необхідно зробити терміново…

«Однак рішення КААС — це перемога, з якою можна привітати не тільки тих, хто активно підтримував дії Профспілки з недопущення руйнування ДСЕС, а й тих, хто приймав Постанову №442. Адже виконання зазначеного рішення суду засвідчить дотримання конституційних зобов’язань держави у забезпеченні санепідблагополуччя населення країни», — підсумував С. Маловичко.

Світлана ТЕРНОВА, «ВЗ»

Якщо ви знайшли помилку, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

1 коментар

  1. А що далі?! …прірва! Рішення суду не містить жодних зобов’язань КМУ стосовно ДСЕС окрім виключення з постанови КМУ №442. Тобто неяких перспектив. Законодавсво змінюється без участі СЕС. Бюджет змінювати позовними вимогами не прохали, а тому фінансування СЕС не передбачено тепер. Виходить, що реформа держ органів триває, а СЕС десь застрягне. Створять центри здоров’я, в які перейдуть лабораторні центри. А управління ДСЕСУ будуть сідити за власний рахунок. Постаноа 442 це технічний документ. Треба було одразу проштовхувати стратегію розвитку служба разом з проектами законодавчого рівня. А то тепер СЕС поза фінансуванням, реформами, та існуванням як діючої структури. Всіх співробітників управлінь СЕС в зв’язку із відсутнісб фінансування зараз відправлять у неоплачувану відпустку і все. Що на краще стало?

Залишити коментар

Введіть текст коментаря
Вкажіть ім'я